|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: Overklok special - Meer prestaties voor hetzelfde geld
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Respect !
Dit is echt heel erg handig voor de beginnende overclocker of persoon welke iets meer uit z'n systeem wil persen zonder te hoeven upgraden. Keep up the good work. |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
zeer leerrijk voor de beginner,dit is de eerste keer dat ik zo een aflevering zo over overclocken
good job |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Prachtige info dat jullie hier aan ons geven. Doe zo verder jongens
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Vette aflevering!
Heel handig _ deze programma? Respect! |
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
Leuke aflevering, complimenten...
Kleine opmerking: Bij de eerste 'BIOS-scene' werd gezegd dat afgezien van geheugen en PCI-E/PCI frequenties alles op 'Auto' kon blijven staan. Zo ook zag ik daar de setting Spread Spectrum op 'Auto' staan. Spread Spectrum is bedoeld om elektromagnetische storing tegen te gaan (indien je daar last van hebt). Wanneer je gaat overklokken is het ten strengste aan te raden om deze feature uit te schakelen, want hoe hoger je FSB hoe groter het effect van Spread Spectrum kan zijn. Het kan grote pieken in je FSB frequentie en daarmee instabiliteit veroorzaken, dat wil je niet hebben als je handmatig aan het overklokken bent. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Ik krijg steeds het eerste gedeelte te zien, 2e gedeelte lukt niet.
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Master of Overclocking
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Met dit filmpje en de uitleg ga ik het toch misschien maar een keer proberen.
Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes: 1. Is het in het begin ook al nodig om echt 8 uur met orthos te stressen of kun je het in het begin ook steeds een uurtje doen ofzo. 2. Als je processor nou niet wil overclocken naar 3.6Ghz en je hebt wel 800Mhz geheugen, kun je dan beter de multiplier op 8 zetten en dan naar 3.2 proberen te overclocken, of de FSB lager laten en het geheugen iets langzamer laten lopen dan het eigenlijk kan. 3. Is het bij het overclocken van de CPU ook nodig om het voltage van het geheugen te verhogen. Alvast bedankt! |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
De echte details van opties dat je moet afzetten zeggen ze ook wel niet.
Gaat een overclockte processor op 3.6 ghz niet veel minder lang mee op 60 graden. |
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
EDIT: Ik heb hem nu helemaal gezien. Geweldig gedaan! Laatst gewijzigd door gelebeer; 9 maart 2007 om 17:40 |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Master of Overclocking
|
0 score
Citaat:
1. 8 uur orhtos stressen is onzin. Zoiets ga je alleen doen als je een snelheid bereikt hebt waarop je je systeem wil laten staan. Voor normaal uittesten hoe hard je sys wil doe je gewoon 15min orthos per stap, dat is meer dan genoeg. 2. Ja, dat kan 3. ligt eraan of je mem aan z'n max. komt te zitten. Wanneer dit het geval is kun je je vdimm rustig opvoeren met stapjes van 0,1v |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Zwaar VET
dit is echt wel handig voor wei geïntresseert is. Ik heb zelf al een beetje lopen spelen met mn cpu ( intel pentium 4 (3.0 ghz) maar daar ben ik maar mee opgehouden door de temps (standaard al vanaf 40 tot 80 graden) dus voor mij eerst koeling dan overclock. maar nogmaals; Heel goed gedaan |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Kwam ik ook tegen. Allen als je het beeld niet vegroot kun je naar het 2e deel kijken. Als je dat wel doet gaat hij naar het eerste deel.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
In het filmpje word er gepraat over de temperatuur dat de cores hebben (nog zonder te hebben overclockt) nm. 25 en 27 graden. Is dit wel correct wat er daar gezegd word want zelf zie ik in het filmpje dat z'n tooltje Core Temp. een 35 en 37 graden aan neemt (dus geen kamer temperatuur in dit geval). Ik zelf zit hier rond de 45 graden in idle, wat ik zelf al hoog vind, maar m'n pc zit ook in m'n bureau meubel wat ingesloten (zal wel de oorzaak zijn denk ik).
Laatst gewijzigd door schumpi; 9 maart 2007 om 18:56 |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
@schumpi:
Ze zeggen, als ze de eerste keer CoreTemp opstarten, dat de 2 cores 25 & 27 graden zijn. Dit is de idle temperatuur. Vervolgens gaan ze met Orthos de CPU Stressen en laten ze CoreTemp aan, en je ziet dat de Cores dan opeens de 35 & 37 graden halen(dit zeggen ze ook, dat de Processor warmer wordt zodra je hem stresst), dit is dus de temperatuur stressed. Mooie Aflevering trouwens |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Woow... Ik weet gewoon echt niet wat ik zeggen moet. Ik heb altijd tegen mijzelf gezegd dat ik nooit zou overklokken, (min of meer omdat dit mij heel erg moeilijk leek) maar Umut en Koen, jullie leggen het goed uit, waardoor dit een eitje zou moeten zijn!
Fantastische uitleg, zeer helder. Mocht ik het ooit willen doen, dan weet ik zeker hoe het moet! |
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Heey,
Ik vind het een hele mooie uitleg heb zelf een Intel core 2 duo e6400 en heb het even geprobeerd Dit is de eerste ronde en heb hem op 270mhz gezet en loopt lkkr ( ook all bij de 266 mhz, maar ik wou het uitproberen. Ik zal je wel aanraden op niet te over clocken met een standaard intel cooler me'n pc zit nu met stressen tegen de 50 graden aan ik heb alleen een vraagje Ze laten een programma zien dat de snelheid berekent ofsoow. Wil iemand een link neerzetten A.U.B want ik hoor die naam niet goed Het lijkt net een programmatje uit kladblok ofsoow |
|
|
|
|
#19 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
[klik] |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Laatst gewijzigd door schumpi; 9 maart 2007 om 19:58 |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Wat ik eigenlijk bij vraag 2 bedoelde was, wat nou het snelst/stabielst is. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Umut Ozen onze overclocker
|
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
|
0 score
Ideaal. Precies wat ik nodig heb. Ruimt veel vragen op bij deze extreme overclock processor. Zelfs bij ervaren overclockers!!!
Keep it going!!! |
|
|
|
|
#24 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Kan er mij soms iemand zeggen met welke CPU koeler hij daar juist zit in dat filmpje? Bedankt
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|