Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax1986
Ik kom al aardig in de buurt van de 1000 watt met mun core i7 op 4,1 en een gtx285 en een 9800gtx in combinatie met drie hd's en twee opticals. Dus stel je voor met nog meer Gpu's.
|
Dan heb jij echt geen flauw benul wat jou systeem gebruikt! Je komt no way aan 1000watt met jouw setup. Veel mensen vergeten ook nog eens dat wanneer je stroomverbruik bij het stopcontact afleest, je hier nog +/- 15/20% vanaf moet halen ivm efficiëntie.
Ik kan me herinneren dat XBlade 2x een GTX295 en een goed overclockte cpu aan een CM M850 had hangen en prima liep.
1200watt voedingen zijn voor >0.01% van de mensen hier interessant....
Verder is voor diegene die een dergelijke voeding echt nodig hebben dit natuurlijk wel een mooie voeding al ben ik wel benieuwd naar de Amps per 12V rail. Maar dat zal wel in orde zijn!
EDIT: Om een idee te geven wat een systeem verbruikt met:
- nForce 790i motherboard (has high power consumption)
- Core 2 Quad QX 9770 Processor (overclocked to 3.6 GHz)
- 2x GeForce GTX 295 (4 GPUs)
- 3 GB Memory DDR3 @ 1600 MHz
- Optical Drive x1
- HDD x1
http://www.guru3d.com/article/in-win...-review-test/6
Doet op load: 692watt. Dat is dan nog eens bij het stopcontact gemeten, dus rekenen we een effcientie van 85% (redelijk hoog), dan kom je op 588watt dat puur van de voeding wordt gevraagd. Dus @MadMax; jouw systeem komt bij lange na niet aan de 1000watt, sterker nog, de helft haal je waarschijnlijk nog niet eens....